Jeśli nie chcemy poruszać się motocyklem po drogach użytku publicznego warto przerobić naszą Yamaha'ę na CROSS'a. Rzeczy, które możemy usunąć z moto to:
-dozownik
Dozownik ma za zadanie mieszać olej z benzyną, niestety zawsze mieszanka ma takie same proporcje co nie daje możliwości dodatkowego wzbogacenia paliwa. Po odkręceniu dozownika, pojemnika na olej oraz linki z cięgna gazu odpowiedzialnej za dozownik musimy mieszać paliwo z olejem ręcznie. Zalecana proporcja to 1:50 (czyli około 100ml na 5l paliwa). Po usunięciu dozownika moto staje się nieznacznie lżejszy. Pamiętajmy o zatkaniu otworów tj. mocujemy rurkę do gaźnika (od wejścia rurki doprowadzającej olej) i wkręcamy wkrętak bądź jakąś inną dopasowaną śróbkę-->>kliknij w miniaturę poniżej :)
-lusterka
Według ludzi, którzy używają DT do motocrossu lusterka są zbędne "bo tylko można je połąmać" jednak według mnie przynajmniej jedno lusterko jest potrzebne aby poruszać sie bezpiecznie!
-owiewki
Owiewki pełnią rolę dekoracyjną awięc w terenie są zbędne oprócz owiewki chłodnicy, która ją zabezpiecza przez przebiciem gałęzią etc. W DT mamy 3 owiewki (tzw. boczki i chłodnica). Lecz jeśli nie posiadamy pełnego stroju motocyklisty Enduro ów owiewki są bardzo potrzebne ("boczki" chronią nogi przed oparzeniem)!!
-oświetlenie
Jak wiadomo rasowe CROSS'y nie są wyposażone w oświetlenie ponieważ to poprostu nie jest potrzebne w użytkowaniu na torze. Możemy usunąć: -migacze, -światło z przodu, -światło oraz stop z tyłu.