Silnik Model DT80 LC Model DT80 LC II
Producent i typ YAMAHA
Typ 37A dla Niemiec
Typ 37E dla Francji
YAMAHA
Typ 53V dla Niemiec
Typ 53W dla Francji
Rodzaj silnika Dwusuw-Ottomotor Dwusuw-Ottomotor
Rodzaj chłodzenia Chłodzenie cieczą Chłodzenie cieczą
Liczba cylindrów 1 1
Średnica cylindra 49mm 49mm
Skok tłoka 42mm 42mm
Pojemnośc skokowa 79cm2 79cm2
Stopień sprężania 7,1:1 6,6:1
Moc 7kW(9,5PS) przy 5900obr/min 7,4kW(10PS) przy 6000obr/min
Smarowanie silnika Frischol-pumpenschmierung
System YAMAHA-AUTOLUBE
Frischol-pumpenschmierung
System YAMAHA-AUTOLUBE
Smarowanie przekładni 0,75l oleju motocyklowego
SAE 10 W 30
0,75l oleju motocyklowego
SAE 10 W 30
Gaźnik    
Producent i typ MIKUNI VM 18 SS MIKUNI VM 20 SS
Konstrukcja Schiebervergaser Schiebervergaser
Urządzenie startowe Gaźnik z przysłoną Gaźnik z przysłoną
Główna dysza 110 110
Główna dysza powietrza 2,5mm 2,5mm
Iglica 4/1 4 M 2
Położenie iglicy 4. Raste von oben 4. Raste von oben
Iglica dyszy E-O 0-2
Gasschieber-Ausschnitt 2mm 2mm
Dysza biegu jałowego 25 17,5
Ilość powietrza 1,75 Umdrehungen offen 1,75 Umdrehungen offen
Dysza zimnego startu 40 (nie regulowana) 40 (regulowana)
Lichter Durchmesser Schwimmernnadelventil 1,5mm 2mm
Schwimmer-Hohenkontrollmass 18 bis 20mm laut Anleitung Kraftstoffstand 0,5-1mm
unter dem Vergasergehause
Obroty silnika na postoju 1250-1350obr/min 1300-1400obr/min
Układ paliwowy    
Pojemność zbiornika 9 litrów 10 litrów
Rodzaj benzyny normalna benzyna (chyba Pb95) normalna benzyna (chyba Pb95)
Membranventil zur Einlasssteuerung 0,15mm 0,15mm
Maximale Durchbiegung im Ruhestand 0,5mm 0,3mm
Membrananschlag.Distanz 7mm 7mm
Smarowanie    
pompa olejowa System Autolube System Autolube
Cech i kolor oleju brązowy (farbklecks am Pumpengehause) brązowy (farbklecks am Pumpengehause)
Minimalna ilość oleju dostarczanego do tłoka 0,01cm3 na 200 skoków tłoka 0,2 do 0,3cm3 na 200 skoków tłoka
Maksymalna ilość oleju dostarczanego do tłoka 1,63cm3 na 200 skoków tłoka 2,6 do 3,3cm3 na 200 skoków tłoka
Rezerwa oleju ostrzegawcza lampka ostrzegawcza lampka
Rodzaj oleju Specjalny do dwusuwów (nie mieszający się sam) Specjalny do dwusuwów (nie mieszający się sam)
Tolerancja i silnik    
Średnica tłoka 49mm 49mm
I szlif 49,25mm 49,25mm
II szlif 49,50mm 49,50mm
Kolbeneinbauspiel 0,04 do 0,045mm 0,04 do 0,045mm
Średnica cylindra 49mm 49mm
I szlif 49,25mm 49,25mm
II szlif 49,50mm 49,50mm
Konizitat max. 0,05mm max 0,05mm
Unrundheit max 0,1mm max 0,1mm
Pierścień-Stossspiel 0,15 do 0,35mm 0,15 do 0,35mm
Pierścień-Hohenspiel 0,03 do 0,05mm 0,03 do 0,05mm
Chłodzenie    
Rodzaj Chłodzenie cieczą;termostat;pompa wodna Chłodzenie cieczą;termostat;pompa wodna
Otwarcie termostatu przy temp. 65°C (rozpoczęcie otwierania)
80°C (pełne otwarcie, 3,5mm)
65°C (rozpoczęcie otwierania)
80°C (pełne otwarcie, 3,5mm)
Kuhler-Druckverschluss otwarty przy 0,75 do 1,05 bar Uberdruck 0,75 do 1,05 bar Uberdruck
Wskaźnik temperatury elektroniczny termometr elektroniczny termometr
Skala "C" (zimny) 40°C 40°C
Skala "H" (gorący) 115°C 115°C
Data kontroli elektrycznego termometru Zobacz obrazek 284,Tabela 1 Zobacz obrazek 284,Tabela 2
Kuhlflussigkeit 0,75 Litra, davon 50%
Frostschutzmittel
0,88 Litra, davon 50%
Frostschutzmittel
Wymiary chłodnicy 160x160x32mm 123x240x32mm
Układ napędowy    
Primarubersetzung 68/19=3,579 68/19=3,579
Sekundarubersetzung 48/15=3,200 (Niemcy)
50/12=4,167 (Francja)
51/15=3,400 (Niemcy)
50/12=4,167 (Francja)
Sekundarkette 1/2x5/16, 120 rolek 1/2x5/16, 126 rolek
Freie Beweglichkeit am unteren Trumm 45 do 55mm 20 do 30mm
Położenia biegów    
1 bieg 39/12 = 3,250 39/12 = 3,250
2 bieg 34/16 = 2,125 34/16 = 2,125
3 bieg 31/20 = 1,550 31/20 = 1,550
4 bieg 27/22 = 1,227 27/22 = 1,227
5 bieg 26/25 = 1,040 v26/25 = 1,040
6 bieg 24/26 = 0,923 24/26 = 0,923
Getriebbebauart klauengeschaltetes
Sechsganggetriebe
klauengeschaltetes
Sechsganggetriebe
Sprzęgło    
Rodzaj Lammellenkupplung im Olbad Lammellenkupplung im Olbad
Aussenlamellen 4 sztuki, 3,5mm grube
Verschleissgrenze 3,2mm
4 sztuki, 3,0mm grube
Verschleissgrenze 2,9mm
Innenlamellen 3 sztuki, 1,6mm grube
Verzug maximal 0,05mm
3 sztuki, 1,2mm grube
Verzug maximal 0,05mm
kupplungsfedern 4 sztuki, 34,5mm długie
Ermudungsgrenze 32,5mm
4 sztuki, 35mm długie
Ermudungsgrenze 34,2mm
Układ jezdny    
Długość 2130 mm 2170 mm (Niemcy)
2140 mm (Francja)
Szerokość 820 mm 820 mm
Wysokość 1195 mm 1170 mm
Wysokość siodła 840 mm 845 mm
Wysokośc kierownicy 1345 mm 1360 mm
Prześwit 265 mm 265 mm
Masa (bez płynów) 108 kg 110 kg
Dopuszczalna masa całkowita 310 kg 320 kg
Rahmenbauart geschlossener Doppelschleifen-Stahlrohrrahmen geschlossener Doppelschleifen-Stahlrohrrahmen
Pochylenie główki 62° 62°
Nachlauf 108 mm 112 mm
Bereifung mit Schlauch mit Schlauch
Ogumienie przód 2,50 - 21 4 PR 2,75 - 21 4 PR
Ogumienie tył 3,25 - 18 6 PR 4,10 - 18 4 PR
Laufrader Drahtspeichenrader Drahtspeichenrader
Felga przód 1,60x21 1,60x21
Felga tył 1,85x18 1,85x18
Ciśnienie powietrza am kalten Reifen gemessen am kalten Reifen gemessen
Bez pasażera z przodu 1,25 bar 1,3 do 1,5 bar
Bez pasażera z tyłu 1,25 bar 1,5 do 1,8 bar
Z pasażerem z przodu 1,25 bar 1,5 bar
Z pasażerem z tyłu 2,25 bar 1,8 bar
bei Fahrten im Gelande ohne Beifahrer 1,00 bar fur beide Rader 1,00 bar fur beide Rader
Układ hamulcowy    
Przedni hamulec bębnowy 130mm tarczowy 190mm
tylni hamulec bębnowy 130mm bębnowy 130mm
Rodzaj hamulca bębnowego Simplex Simplex
Starke des Bremsbelages nowy 4mm, zużyty 2mm nowy 4mm, zużyty 2mm
Łożyska główki ramy    
Górne łożysko 22 kulki 3/16 (4,76mm) Łożysko kulkowe 3/16 (4,76mm)
Dolne łożysko 19 kulek 1/4 (6,35mm) Łożysko rolkowe
HI-CAP 32006 JR RS
Resorowanie    
Przód Widelec teleskopowy Widelec teleskopowy
Skok 230 mm, progresywny 240 mm, progresywny
federkonstante 0 bis 60mm 20daN/cm (20 kp/cm) 20daN/cm (0 do 63mm)
Federkonstante 60 bis 230mm 30daN/cm (30 kp/cm) 30daN/cm (63 do 240 mm)
Olej amortyzatorowy
(olej motocyklowy SAE 10 W 30)
304 cm3 na jeden widelec 366 cm3 na jeden widelec
ungespannte Lange der Hauptfeder 591,5 mm 576,5 mm
ungespannte Lange der kurzen Feder 51 mm 53,7 mm
Standrohrdurchmesser und Wandstarke 35 mm/3,5 mm 36 mm/3 mm
Tył Schwinggabei mit Zentralfederbein System "Cantilever" Schwinggabei mit Zentralfederbein System "Monocross"
Skok 200mm 210mm
maximaler Hub des Federbeins 94mm 74mm
ungespannte Federlange 290mm 238mm
Federkonstante 5,2 daN/mm (52kp/cm) 5,4daN/mm (54kp/cm)
Gasdruckstossdampfer 14bar 15bar
Schwinggabellagerung Gleitlager Gleitlager
Axiales Spiel der Lagerung maximal 1mm 1mm
Radiales Spiel der Lagerung (Beweglichkeit am Ende der Schwinggabelarme) maximal 1mm 1mm
Instalacja elektryczna    
Generator Schwung-Licht-Magnet-Zund-Generator,Nennspannung 12 V Schwung-Licht-Magnet-Zund-Generator,Nennspannung 12 V
Zapłon kontaktlos gesteuerte Hochspannung-Kondensator-Zudung (CDI) kontaktlos gesteuerte Hochspannung-Kondensator-Zudung (CDI)
Wyprzedzenie zapłonu 18° przed OT przy 6000obr/min 15° przed OT przy 5000obr/min
Rodzaj zapłonu elektronisch gesteuert elektronisch gesteuert
Producent generatora YAMAHA, typ F 37 A YAMAHA, typ F 53 V
Producent des CDI-Schaltgerats YAMAHA, typ 37 A YAMAHA, typ 37 F-MO
Wiederstand der Kondensator-Ladespule 184 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy czarno/czerwonym a czarnym kablem
184 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy czarno/czerwonym a czarnym kablem
Opór cewki zapłonowej 20 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy biało/czerwonym a czarnym kablem
20 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy biało/czerwonym a czarnym kablem
Cewka MITSUBISHI, typ F6T411 YAMAHA 53 V
Widerstand der Primarwicklung 1 Ohm +-15% (20°C) 1,6 Ohm +-10% (20°C)
Widerstand der Sekundarwicklung 5900 Ohm +-15% przy 20°C 6600 Ohm +-20% przy 20°C
Napięcie zapłonu 15000 do 17000 Volt 15000 do 17000 Volt
Pruffunkenstrecke 7mm 6mm
Kerzenstecker-Entstorwiderstand 5000 Ohm 5000 Ohm
Świeca zapłonowa NGK BR 8 ES NGK BR 9 ES
Odległość elektrod 0,7-0,8mm 0,7-0,8mm
Opór cewki świateł 0,87 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy żółto/czerwonym a czarnym
0,64 Ohm
pomiędzy żółto/czerwonym a czarnym
Opór cewki ładowania 1,3 Ohm +-10% przy 20°C
pomiędzy białym a czarnym
0,92 Ohm
pomiędzy białym a czarnym
Regulator napięcia STANLEY, typ SU 232 Y STANLEY, typ SU 232 Y
Napięcie regulatora 13-16 V 13-16 V
Regulator ładowania STANLEY, typ SU 232 Y STANLEY, typ SU 232 Y
Wytrzymały do 250 V/4 A 250 V/4 A
Akumlator 12 V/3 Ah 12 V/3 Ah
Rozmiar akumlatora (długość/szerokość/wysokość) 95/55/110mm 95/55/110mm
Bezpiecznik 10 A 10 A
Sygnał dźwiękowy (Niemcy) NIKKO, 12 V/18 W NIKKO, 12 V/18 W
Sygnał dźwiękowy (Francja) NIKKO, 12 V/30 W NIKKO, 12 V/30 W
Przednia lampa 12 V/ 35/35 W 12 V/ 35/35 W
Tylnia lampa 12 V/ 5/21 W 12 V/ 5/21 W
Kierunki 12 V/21 W (4 sztuki) 12 V/10 W (4 sztuki)
Światła pozycyjne 12 V/ 4 W 12 V/4 W
Oświetlenie zegarów i kontrolek 12 V/3,4 W (6 sztuk) 12 V/3,4 W (6 sztuk)

STRONA GŁÓWNA